Gert Lambers - 4 dec 2018

Steeds vaker kiezen KMO’s voor cloudoplossingen, zoals SharePoint, in plaats van de klassieke ICT-infrastructuur. Deze manier van werken brengt immers heel wat kosten met zich mee zoals onderhoud, energieverbruik, personeel. Met onze hulp besloot Cartri, groothandel in tuinhout, daarom over te schakelen van een klassieke ICT-omgeving naar een Aurelium SharePoint-platform die volledig op maat werd samengesteld. Een beslissing waar ze zeer tevreden mee zijn.

Cartri is gevestigd in Lint. Met meer dan 40 medewerkers, verspreid over 5 vestigingen en in divisies gaande van logistiek naar productie, zijn zij gefocust op de doe-het-zelf sector. In hun gamma zitten bijna 400 kwalitatieve houtproducten van constructiehout tot tuindecoratie.

Weg met hoge onderhoudskosten

Cartri maakte, zoals vele KMO’s, nog steeds gebruik van een traditionele ICT-structuur. Dat betekende dat er per vestiging een eigen server voorzien was met bijhorende hardwarecomponenten om alle data te bewaren en te delen. Doorheen de jaren raakten die toestellen verouderd en stegen de kosten voor onderhoud sterk. Tijd voor verandering dus!

Het bedrijf besliste om over te stappen naar een efficiëntere oplossing waarbij cloudtechnologie de voorkeur kreeg. Om deze nieuwe wending vorm te geven koos Cartri om dit door een externe ICT-afdeling te laten uitvoeren: Aurelium mocht de volledige opzet begeleiden.

De kracht van Aurelium SharePoint

Bij het begin van de opstartfase draaide het vooral om meer te weten te komen over en het in kaart brengen van de specifieke behoeftes en aandachtspunten van Cartri. Na deze grondige analyse werd er al snel besloten om gebruik te maken van de functionaliteiten van Microsoft Office 365, meer bepaald SharePoint.

Het implementeren van een op maat gemaakt Aurelium SharePoint-platform betekende voor Cartri het einde van arbeidsintensief beheer en hoge onderhoudskosten. Eindelijk kon er op een efficiëntere en veiligere manier samengewerkt worden tussen de verschillende locaties.

Naast het online opslaan van alle documenten, kunnen medewerkers van deze KMO nu ook bestanden met elkaar delen via weblinks en er samen in werken ongeacht waar ze zich bevinden. De toegevoegde functie versiebeheer zorgt er dan weer voor dat een overzicht bewaard wordt van welke veranderingen er aan een document aangebracht werden. Werknemers kunnen ook makkelijker nieuwe functies gebruiken doordat de Aurelium SharePoint omgeving permanent geüpdate wordt.

Persoonlijk advies van Aurelium

Gedurende het traject kon Cartri voor vragen of problemen te allen tijden beroep doen op de Aurelium-consultant. Deze staat permanent in verbinding met de zeer uitgebreide kennis van onze verschillende Aurelium-experten. Op die manier wordt voor elk specifiek probleem de juiste specialist aangesproken en is een snelle opvolging gegarandeerd. Ook na het project blijft de Aurelium-consultant ter beschikking voor vragen of problemen.

Aurelium gaat ook verder dan alleen nieuwe oplossingen definiëren en implementeren. Naast het vernieuwen van de ICT-infrastructuur is het ook belangrijk dat alle medewerkers volledig mee zijn met de nieuwe manier van werken en het maximaal benutten. Aurelium voorziet hiervoor steeds verschillende opleidingen, zodat ook zij met de juiste kennis productief aan de slag kunnen.

Ontdek de volledige Cartri video-case

Consultancy op maat van uw bedrijf?

Wilt u graag meer weten over Aurelium SharePoint?
Vraag een gratis infosessie aan met één van onze experts om de mogelijkheden te bespreken.

Ontdek de gebruiksklare SharePoint-omgeving van Aurelium